De zin van Magazine

De zin van Magazine

Tijdschriftenwand

Je loopt in de supermarkt met een vol beladen winkelwagentje en vlak voordat je gaat afrekenen keer je nog snel het gangpad in waar de tijdschriften staan uitgestald. Je bladert een aantal magazines door om te weten wat de laatste woontrends zijn, welk showbizz koppel er is gescheiden en wie de afslankgoeroe is van deze week.

Herkenbaar?

Ja natuurlijk! Iedereen wil op de hoogte blijven van het laatste nieuws. Geen weekend kan fijner beginnen dan een zaterdagmorgen met koffie en croissant en een magazine die je verteld over de nieuwste ontwikkelingen in binnen en buitenland. Eigenlijk is het net zoiets als het lezen van de krant. maar dan leuker.

Traditionele tijdschriften

Als je een paar minuten Googled lees je de ene discussie naar de andere.  Zal het traditionele tijdschrift over enkele jaren verdwijnen en plaatsmaken voor de digitale vorm? In deze nieuwe wereld van digitalisering, ontprinting en waarbij nieuwbakken marketeers niet meer op de hoogte zijn van het offline advertentiemedium in dagbladen en magazines, is dat helemaal geen gekke gedachte.

Behoefte aan nostalgie

Gelukkig zijn er een heleboel mediadeskundigen die het tegendeel beweren. Er is nog steeds behoefte aan het ongestoord en in stilte verdiepen van een papieren tijdschrift waarbij de Libelle van oma, naar moeder en tenslotte aan dochter wordt doorgegeven.

Onderzoek

En daarom is er uit onderzoek naar voren gekomen dat;

  • Informatie, innovatie, stimulans, praktische bruikbaarheid en identificatie de 5 hoofdredenen zijn waarom mensen tijdschriften lezen
  • 91% van de vrouwen tijdschriften leest (ja ik ook)
  • 85 % van de mannen tijdschriften leest (ook mijn man)
  • Er wordt gemiddeld één uur aan het lezen van een favoriet tijdschrift gespendeerd
  • 60 % geeft een tijdschrift door aan iemand anders (met dank aan oma en Libelle)
  • 47 % van de lezers vinden de advertenties die erin staan nuttig (leermomentje voor alle net afgestudeerde Media Bachelors)
  • Tijdschriften worden het meest gelezen door vrouwen, tussen de 35 en 65 jaar met een hogere welstandsklasse (lees: net 35 jaar, ja dat ben ik)

Goed nieuws bij YourGift

Vanaf vandaag kun je in de webshop van www.yourgift.nl een abonnement op jouw favoriete tijdschrift uitzoeken. Wij hebben de meest gelezen en populaire magazines geselecteerd. Dus dat betekent op zaterdagmorgen, met koffie en croissant,  ongestoord in stilte, genieten! En dan doorgeven.