Saldo check
Saldo van jouw YourGift Cadeaukaart checken

Veelgestelde vragen

Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

Waar gaat jouw vraag over?

Kies een categorie:

Cadeaukaarten

Ik heb een YourGift Cadeaukaart gekregen. Wat kan ik ermee doen?

Met de YourGift Cadeaukaart geef je altijd een uniek cadeau waarbij de ontvanger zelf kan kiezen:

  • Te besteden bij vele topmerken zoals Wehkamp, De Bijenkorf, ICI PARIS XL en Fletcher Hotels.
  • Doneer (een deel van) de kaartwaarde aan een goed doel.
  • Ruime keuze uit verschillende tijdschrift abonnementen. Abonnement stopt automatisch.
  • In te wisselen voor een A-merk cadeaukaart van o.a. Bol.com, Zalando en Coolblue.
  • Voor meer informatie over de mogelijkheden en bestedingspunten klik hier.

Hoeveel saldo staat er op mijn YourGift Cadeaukaart?

Via de saldochecker rechts bovenin deze pagina kan je het saldo van jouw YourGift Cadeaukaart controleren.

Vul het kaartnummer en de pincode (onder de kraslaag) in. Deze vind je op de achterzijde van de YourGift Cadeaukaart.

Let op! Met ingang van 21 mei 2020 is er een nieuwe Europese richtlijn (AMLD5) in de Nederlandse wetgeving opgenomen. Dit betekent dat voor online betalingen een maximale besteding van €50,00 euro per YourGift cadeaukaart geldt. Klik hier voor meer informatie.

Hoe lang is mijn YourGift Cadeaukaart geldig?

De YourGift Cadeaukaart (Gifts & More) is na activatie ruim 4 jaar (49 maanden) onbeperkt te gebruiken, daarna wordt er per jaar € 5,00 afgewaardeerd voor instandhouding van de cadeaukaart.

De YourGift Cadeaukaart is na activitatie 27 maanden onbeperkt te besteden. Daarna zal per kwartaal €1,05 van de kaartwaarde worden afgewaardeerd voor instandhouding van de cadeaukaart.

Hoe verzilver ik mijn YourGift met een waarde van meer dan €50?

Dit kan helaas niet in één bestelling. Hoe kan het dan wel? Dat leggen we hieronder aan de hand van een voorbeeld uit:

  • Bestel met jouw YourGift Cadeaukaart van bijvoorbeeld €100 eerst een cadeaukaart van €50
  • Rond de bestelling helemaal af
  • Het restsaldo op jouw cadeaukaart is nu €50 en je hebt net een kaart besteld met ook een saldo van € 50
  • Je kan nu beide kaarten in onze webshop tegelijk besteden. Wij kunnen van te voren niet aangeven of er twee kaarten bij een acceptant ingeleverd mogen worden.
Meer informatie over deze wetgeving. 

Waarom kan ik met een YourGift van meer dan €50 euro geen bestelling plaatsen?

Door een nieuwe wetgeving geldt voor online betalingen een maximale besteding van €50 per YourGift Cadeaukaart per transactie/bestelling. Dit betekent dat je een YourGift met een waarde van bijvoorbeeld €100 niet in één keer in onze webshop kunt verzilveren. Hoe kan ik mijn cadeaukaart van meer dan €50 dan wel verzilveren?

  • Bestel met jouw YourGift Cadeaukaart van bijvoorbeeld €100 eerst een cadeaukaart van €50
  • Rond uw bestelling helemaal af
  • Het restsaldo op uw cadeaukaart is nu €50 en u heeft net een kaart besteld met ook een saldo van € 50
  • Je kan nu beide kaarten in onze webshop tegelijk besteden. Wij kunnen van te voren niet aangeven of er twee kaarten bij een acceptant ingeleverd mogen worden.
Meer informatie over deze wetgeving. 

Moet ik het saldo op mijn YourGift Cadeaukaart in één keer besteden?

Nee, dit hoeft niet. Je kan het saldo op de YourGift Cadeaukaart in delen besteden bij verschillende winkels, webshops en/of op onze eigen website.

Let op! Met ingang van 21 mei 2020 is er een nieuwe Europese richtlijn (AMLD5) in de Nederlandse wetgeving opgenomen. Dit betekent dat voor online betalingen een maximale besteding van €50,00 euro per YourGift cadeaukaart geldt. Klik hier voor meer informatie.

De YourGift Cadeaukaart is voorzien van een EGI waarborg. Wat betekent dit?

Een Elektronische Geldinstelling (EGI) is een onder toezicht staande instelling met een vergunning van De Nederlandsche Bank. Een EGI beheert tegoeden op breed besteedbare cadeaukaarten en geeft hiermee 100% saldogarantie af. Dit betekent dat het saldo op jouw YourGift Cadeaukaart altijd 100% gegarandeerd is.

Waar kan ik mijn digitale YourGift Cadeaukaart besteden?

De digitale YourGift Cadeaukaart is alleen online te besteden bij onze aangesloten webshops. Klik hier voor alle bestedingspunten.

Let op! Met ingang van 21 mei 2020 is er een nieuwe Europese richtlijn (AMLD5) in de Nederlandse wetgeving opgenomen. Dit betekent dat voor online betalingen een maximale besteding van €50,00 euro per YourGift cadeaukaart geldt.

Klik hier voor meer informatie.

Kan ik met de digitale YourGift cadeaukaart en digitale Your Green Gift naar de winkel?

Of een winkel een digitale cadeaukaart van YourGift kan innemen, hangt af van of zij kunnen scannen of gebruik maken van een pinterminal. Wat je kan doen doen is eerst contact opnemen met jouw favoriete winkel om dat na te vragen.

Kan ik mijn YourGift Cadeaukaart verzilveren in de webshop van Bol.com?

Nee, je kan de YourGift Cadeaukaart niet verzilveren in de webshop van Bol.com. Op onze website kan je de YourGift Cadeaukaart wel inwisselen voor een digitale cadeaukaart van Bol.com.

Klik hier om jouw YourGift Cadeaukaart in te wisselen voor een digitale Bol.com Cadeaukaart.

Waar kan ik mijn YourGift Cadeaukaart besteden?

De YourGift Cadeaukaart is zowel bij onze aangesloten winkels als webshops te besteden. Klik hier voor alle bestedingspunten.

Let op! Met ingang van 21 mei 2020 is er een nieuwe Europese richtlijn (AMLD5) in de Nederlandse wetgeving opgenomen. Dit betekent dat voor online betalingen een maximale besteding van €50,00 euro per YourGift cadeaukaart geldt.

Klik hier voor meer informatie.

Ik heb mijn betaling niet afgerond, maar het saldo is wel van mijn cadeaukaart afgeschreven, wat nu?

Heb je een bestelling geplaatst maar de betaling niet afgerond? Geen zorgen. Indien er geen betaling bij ons is binnengekomen wordt het saldo automatisch op jouw cadeaukaart teruggezet. Dit kan eventjes duren, dus wij raden je in dit geval aan jouw saldo na een uur weer te controleren.

Hoe werkt YourGift?

Met een YourGift Cadeaukaart zijn de keuzes bijna oneindig. Je kan direct besteden bij winkels en webshops, maar voor sommige A-merken moet je de cadeaukaart eerst inwisselen op de website. Je kan de cadeaukaart ook doneren aan een goed doel of er een kortlopend tijdschrift abonnement van afsluiten.

Waar kan ik mijn YourGift Cadeaukaart voor inwisselen?

Je kan de YourGift Cadeaukaart inwisselen voor verschillende cadeaukaarten van andere A-merken. Er is keuze uit ruim 30+ verschillende merken zoals Thuisbezorgd, Bol.com, Bijenkorf, Adidas, Zalando, Hunkemöller, ICI Paris XL, VVV en nog veel meer!

Waar kan ik mijn YourGift Cadeaukaart besteden?

Je kan met jouw YourGift Cadeaukaart terecht in verschillende fysieke winkels als De Bijenkorf, Dille & Kamille, ICI PARIS XL, C&A, Praxis, Shoeby en nog veel meer. Wil je liever online shoppen? Dan is er nog veel meer keuze.

Waarom moet ik mijn YourGift in sommige gevallen omzetten voor een A-merk cadeaukaart?

Kun je met je YourGift cadeaukaart niet bij de aangesloten winkels en webshops terecht. Dan kan het omwisselen van je YourGift cadeaukaart voor een A-Merk cadeaukaart uitkomst bieden om snel te shoppen bij je favoriete winkel. Wij mogen deze A-Merk cadeaukaarten aanbieden als de winkel niet rechtstreeks de YourGift cadeaukaart kan accepteren.

Ik heb een vraag over de DIO Cadeaukaart

Voor meer informatie over de DIO Cadeaukaart klik hier.

Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?

  1. Plaats het gewenste product in het winkelmandje
  2. Voeg de waarde toe bij kies een optie en klik op ‘In winkelmandje’.
  3. Controleer je bestelling en ga door naar 'verder met bestellen'. Mocht je geheel of gedeeltelijk jouw bestelling met YourGift Cadeaukaart willen betalen, kan dat in de volgende stap
  4. Vul jouw adresgegevens in.
  5. Betaal je met een cadeaukaart? Voer dan bij cadeaukaart verzilveren (aan de rechterkant) het kaartnummer en de pincode/internetcode in en klik op ‘verzilver’.
  6. Kies eventueel jouw bank en plaats de bestelling. Vergeet niet de algemene voorwaarden ook aan te vinken
  7. Rond de betaling af in de betaalomgeving van jouw bank
Let op! Met ingang van 21 mei 2020 is er een nieuwe Europese richtlijn (AMLD5) in de Nederlandse wetgeving opgenomen. Dit betekent dat voor online betalingen een maximale besteding van €50,00 euro per YourGift cadeaukaart geldt.

Klik hier voor meer informatie.

Hoe wissel ik mijn cadeaukaart in voor een A-merk cadeaukaart?

  1. Ga naar ‘YourGift Cadeaukaart besteden en klik op ‘Cadeaukaarten’
  2. Plaats het gewenste product en kies bij optie de waarde en klik op 'In winkelmandje'
  3. Controleer jouw bestelling en ga door naar 'verder met bestellen'. Mocht je geheel of gedeeltelijk jouw bestelling met YourGift Cadeaukaart willen betalen, kan dat in de volgende stap
  4. Vul uw adresgegevens in.
  5. Betaal je met een cadeaukaart? Voer dan bij cadeaukaart verzilveren (aan de rechterkant) het kaartnummer en de pincode/internetcode in en klik op ‘verzilver’.
  6. Kies eventueel jouw bank en plaats de bestelling. Vergeet niet de algemene voorwaarden ook aan te vinken
  7. Rond de betaling af in de betaalomgeving van jouw bank
Let op! Met ingang van 21 mei 2020 is er een nieuwe Europese richtlijn (AMLD5) in de Nederlandse wetgeving opgenomen. Dit betekent dat voor online betalingen een maximale besteding van €50,00 euro per YourGift cadeaukaart geldt.

Klik hier voor meer informatie.

Ik wil mijn cadeaukaart inwisselen voor een A-merk cadeaukaart, maar ik moet nu een cadeaukaart kopen/bestellen. Hoe doe ik dat?

Je gebruikt jouw YourGift Cadeaukaart als betaalmiddel om een andere cadeaukaart te bestellen (in te wisselen). Op de laatste pagina in het bestelproces voer je bij cadeaukaart verzilveren het kaartnummer in met de bij behorende pincode/internetcode. Vergeet na het verzilveren niet de algemene voorwaarden in te geven en de bestelling daadwerkelijk te verplaatsen.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. Hoe kan dit?

Na het succesvol plaatsen van jouw bestelling wordt er binnen een paar minuten automatisch een e-mail verzonden. Indien je deze e-mail niet ontvangt, is de kans groot dat deze in een spambox is terechtgekomen. Controleer ook of je het juiste e-mailadres heeft ingevuld.

Indien bovenstaande niet het geval is, neem dan contact op met onze klantenservice via klantenservice@yourgift.nl.

Ik heb een YourGift Cadeaukaart van €20 en ik wil iets kopen van €30, kan dat?

Ja hoor, dat is geen probleem. Je kan naast de betaling met de cadeaukaart het resterende bedrag via iDEAL bijbetalen.

Kan ik mijn YourGift Cadeaukaart inwisselen voor meerdere A-merk cadeaukaarten?

Ja, dit is mogelijk. Je kan zelf bepalen in hoeveel delen je het saldo van de YourGift Cadeaukaart besteedt.

Let op! Met ingang van 21 mei 2020 is er een nieuwe Europese richtlijn (AMLD5) in de Nederlandse wetgeving opgenomen. Dit betekent dat voor online betalingen een maximale besteding van €50,00 euro per YourGift cadeaukaart geldt.

Klik hier voor meer informatie.

Kan ik de waarde van mijn YourGift Cadeaukaart laten uitbetalen?

Dit is mogelijk. Wel worden hier €10,- administratiekosten voor in rekening gebracht per cadeaukaart. Indien het saldo op de cadeaukaart meer dan €50,- bedraagt dien je jezelf te legitimeren. Klik hier voor meer informatie.

Neem contact op met onze klantenservice via klantenservice@yourgift.nl voor het opvragen van een retourformulier.

Of kijk voor de zekerheid ook nog tussen ons aanbod cadeaukaarten. Wij hebben bijvoorbeeld ook een Digitale Bol.com Cadeaukaart. Klik hier voor het volledige overzicht cadeaukaarten.

Ik heb mijn digitale cadeaukaart niet ontvangen, wat nu?

De meeste digitale cadeaukaarten worden direct verzonden via ons automatische systeem. Na het plaatsen van jouw bestelling ontvang je de digitale cadeaukaart(en) binnen enkele minuten in jouw mailbox. Mocht dat anders zijn dan staat het bij het product aangegeven.

Indien je de cadeaukaarten niet ontvangt, is de kans groot dat deze in een spambox is terechtgekomen (controleren op een computer geeft vaak een beter resultaat dan op de telefoon). De cadeaukaarten zijn afkomstig van noreply@yourgift.nl, noreply@yourgift.com, info@yourgift.com, info@yourgift.nl, klantenservice@yourgift.com of klantenservice@yourgift.nl.

Bezorgen/verzenden

Op welke wijze worden de fysieke cadeaukaarten verzonden?

Wij verzenden jouw bestelling met PostNL. Afhankelijk van de grootte van de bestelling wordt jouw bestelling per brievenbuspost of pakketpost verzonden. Alleen pakketten worden voorzien van een track & trace code.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Fysieke cadeaukaarten die voor 15:00 uur zijn besteld worden dezelfde werkdag nog aan PostNL aangeboden. PostNL bezorgt van dinsdag t/m zaterdag, meestal binnen 24 uur. Helaas kunnen wij geen garanties afgeven over de levertijd van de bezorgers.

De meeste digitale cadeaukaarten worden direct verzonden via ons automatische systeem. Na het plaatsen van jouw bestelling, ontvang je de digitale cadeaukaart(en) binnen enkele minuten in jouw mailbox. Mocht dat anders zijn dan staat het bij het product aangegeven.

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Het is mogelijk om fysieke cadeaukaarten rechtstreeks op een ander adres te laten bezorgen. Hou er wel rekening mee dat de link om de cadeaukaart te deblokkeren naar de besteller gaat. Digitale cadeaukaarten kan je direct naar iemand anders sturen door in de winkelmand 'Cadeaukaart(en) direct naar de ontvangers(s) versturen). Je krijgt dan de mogelijkheid om een mailadres in te voeren. Op sommige digitale kaarten kunt u een tekst toevoegen. Op de kaarten waarbij dat niet mogelijk is adviseren wij om de kaart naar u zelf te mailen en vervolgens door te zetten naar wie u wil. In de mail kunt u dan uw tekst toevoegen. Mocht je een tijdschrift voor iemand anders willen bestellen dan kan je een ander afleveradres kiezen. Dat zien we vooral bij het abonnement op de Donald Duck. Je krijgt zelf de welkomstmail vanuit DPG. Het is niet mogelijk om aan te geven wanneer het abonnement in moet gaan. Bij het product staan richtlijnen aangegeven.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten per bestelling zijn:

  • Eén kaart: €2,25
  • Twee kaarten: €3,25
  • Drie kaarten: €4,25
  • Vier kaarten of meer: €5,75
  • Vanaf 20 kaarten (pakketpost): €8,25
De verzendkosten worden automatisch berekend op basis van jouw bestelling.

Zakelijk

Ik wil graag zakelijk bestellen, maar heb eerst een aantal vragen. Hoe kom ik in contact?

Voor vragen en/of advies op maat kan je contact opnemen via sales@yourgift.nl. Onze salesmanager helpt je graag verder!

Hoe kan ik direct online bestellen?

  1. Kies voor 'Cadeaukaart kopen' en vervolgens 'Alle cadeaukaarten'
  2. Klik op het gewenste product en klik op 'Bestellen'
  3. Kies jouw bedrag en het juiste aantal en klik op ‘In winkelmandje’
  4. Als je meerdere type cadeaukaarten of waarden aan jouw winkelmand wilt toevoegen ga dan terug via 'Verder winkelen' en klik opnieuw op 'Cadeaukaart kopen' en vervolgens 'Alle cadeaukaarten'
  5. Is jouw bestelling compleet? Controleer deze dan goed en ga klik op 'Verder met bestellen
  6. Vul je adresgegevens in en kies hoe je wilt betalen
  7. Betalen via iDEAL is de snelste manier. De bestelling is direct zichtbaar voor ons en de verwerking volgt snel daarna. Je krijgt meteen een factuur in de mail
  8. Kies je voor Bankoverschrijving dan krijg je direct een factuur en aansluitend een mail hoe je kan betalen. Neem de omschrijving goed over anders zal Mollie het betaalde bedrag niet kunnen koppelen aan jouw bestelling en zal het bedrag worden teruggestort. Als je de link gebruikt in de mail weet je zeker dat het goed gaat. Het geld kom bij Mollie binnen. Het kan twee werkdagen duren voordat het bij ons is bijgeschreven en uw bestelling automatisch op in behandeling komt te staan of direct op afgerond bij de meeste digitale cadeaukaarten.

Ik wil graag een YourGift Cadeaukaart geven als kerstgeschenk. Wat zijn de mogelijkheden?

Overweeg je cadeaukaarten te geven als (kerst)geschenk of als cadeau voor jouw relaties? De YourGift Cadeaukaart is volledig naar wens te personaliseren, bijvoorbeeld in de look & feel van jouw bedrijf!

Voor meer informatie over een cadeaukaart op maat kan je contact opnemen via sales@yourgift.nl.

Kan ik ook andere cadeaukaarten bij jullie bestellen?

Ja, dit is mogelijk. Bekijk hier ons volledige aanbod.

Kan ik bij YourGift ook (kerst)geschenken en pakketten bestellen?

Ja, dit kan zeker! Het nieuwe aanbod staat op dit moment niet nog niet online. Wil je al wel meer informatie over een (kerst)geschenken en pakketten op maat kan je contact opnemen via sales@yourgift.nl.

Waarom kiezen voor de YourGift Cadeaukaart?

Door te kiezen voor de YourGift Cadeaukaart, maak jij met jouw bedrijf maatschappelijke impact! Bij elke zakelijke bestelling geven wij een donatiebonus. Voor meer informatie, kan je terecht bij onze salesmanager, sales@yourgift.nl.

Betalen

Hoe kan ik betalen?

Je kan in onze webshop betalen via iDEAL, Bankoverschrijving of met de YourGift Cadeaukaart.

Kan ik met creditcard betalen?

Nee, het is niet mogelijk om jouw bestelling met creditcard te betalen. Je kan in onze webshop betalen via iDEAL, Bankoverschrijving of met de YourGift Cadeaukaart.

Retourneren

Kan ik mijn YourGift Cadeaukaart retourneren?

Reeds aangeschafte cadeaukaarten kunnen niet worden geretourneerd.

Ik heb mijn YourGift Cadeaukaart ingewisseld voor een A-merk cadeaukaart. Kan ik deze bestelling ongedaan maken?

Zodra je jouw YourGift Cadeaukaart hebt ingewisseld voor een andere cadeaukaart, kan je deze bestelling niet meer ongedaan maken.

Privacy & voorwaarden

Waar kan ik de algemene voorwaarden van de YourGift Cadeaukaart vinden?

Klik hier voor de algemene voorwaarden van de YourGift Cadeaukaart.

Hoe gaat YourGift Cards om met mijn persoonlijke gegevens?

Alle informatie over privacy vind je hier.

Waarom moet ik bij het bestellen van een digitale kaart mijn naw gegevens invullen?

Wij versturen kaarten fysiek en digitaal. Het is op dit moment niet mogelijk om het systeem zo in te richten dat wij dit kunnen scheiden van elkaar. Wij gebruiken jouw gegevens niet voor andere doeleinden. Je mag wat ons betreft bij het bestellen van een digitale kaart ook niet bestaande gegevens intypen, als het mailadres maar wel correct is.

Garantie

De YourGift Cadeaukaart is voorzien van een EGI waarborg. Wat betekent dit?

Een Elektronische Geldinstelling (EGI) is een onder toezicht staande instelling met een vergunning van De Nederlandsche Bank. Een EGI beheert tegoeden op breed besteedbare cadeaukaarten en geeft hiermee 100% saldogarantie af. Dit betekent dat het saldo op uw YourGift Cadeaukaart altijd 100% gegarandeerd is.