Veelgestelde vragen

Staat het antwoord op uw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

Waar gaat uw vraag over?

Kies een categorie:

Cadeaukaarten

Ik heb een YourGift Cadeaukaart gekregen. Wat kan ik ermee doen?

Met de YourGift Cadeaukaart geeft u altijd een uniek cadeau waarbij de ontvanger zelf kan kiezen:

  • Te besteden bij vele topmerken zoals Wehkamp, De Bijenkorf, ICI PARIS XL en Fletcher Hotels.
  • Doneer (een deel van) de kaartwaarde aan een goed doel.
  • Ruime keuze uit verschillende tijdschrift abonnementen. Abonnement stopt automatisch.
  • In te wisselen voor een A-merk cadeaukaart van o.a. Bol.com, Zalando en Coolblue.
  • Voor meer informatie over de mogelijkheden en bestedingspunten klik hier.

Hoeveel saldo staat er op mijn YourGift Cadeaukaart?

Via de saldochecker rechts bovenin deze pagina kunt u het saldo van uw YourGift Cadeaukaart controleren.

Vul het kaartnummer en de pincode (onder de kraslaag) in. Deze vindt u op de achterzijde van de YourGift Cadeaukaart.

Let op! Met ingang van 21 mei 2020 is er een nieuwe Europese richtlijn (AMLD5) in de Nederlandse wetgeving opgenomen. Dit betekent dat voor online betalingen een maximale besteding van €50,00 euro per YourGift cadeaukaart geldt. Klik hier voor meer informatie.

Hoe lang is mijn YourGift Cadeaukaart geldig?

De YourGift Cadeaukaart (Gifts & More) is na activatie ruim 4 jaar (49 maanden) onbeperkt te gebruiken, daarna wordt er per jaar € 5,00 afgewaardeerd voor instandhouding van de cadeaukaart.

De YourGift Cadeaukaart is na activitatie 27 maanden onbeperkt te besteden. Daarna zal per kwartaal €1,05 van de kaartwaarde worden afgewaardeerd voor instandhouding van de cadeaukaart.

Hoe verzilver ik mijn YourGift met een waarde van meer dan €50?

Dit kan helaas niet in één bestelling. Hoe kan het dan wel? Dat leggen we hieronder aan de hand van een voorbeeld uit:

  • Bestel met uw YourGift Cadeaukaart van bijvoorbeeld €100 eerst een cadeaukaart van €50
  • Rond uw bestelling helemaal af
  • Het restsaldo op uw cadeaukaart is nu €50 en u heeft net een kaart besteld met ook een saldo van € 50
  • U kunt nu beide kaarten in onze webshop tegelijk besteden. Wij kunnen van te voren niet aangeven of er twee kaarten bij een acceptant ingeleverd mogen worden.
Meer informatie over deze wetgeving. 

Waarom kan ik met een YourGift van meer dan €50 euro geen bestelling plaatsen?

Door een nieuwe wetgeving geldt voor online betalingen een maximale besteding van €50 per YourGift Cadeaukaart per transactie/bestelling. Dit betekent dat u een YourGift met een waarde van bijvoorbeeld €100 niet in één keer in onze webshop kunt verzilveren. Hoe kan ik mijn cadeaukaart van meer dan €50 dan wel verzilveren?

  • Bestel met uw YourGift Cadeaukaart van bijvoorbeeld €100 eerst een cadeaukaart van €50
  • Rond uw bestelling helemaal af
  • Het restsaldo op uw cadeaukaart is nu €50 en u heeft net een kaart besteld met ook een saldo van € 50
  • U kunt nu beide kaarten in onze webshop tegelijk besteden. Wij kunnen van te voren niet aangeven of er twee kaarten bij een acceptant ingeleverd mogen worden.
Meer informatie over deze wetgeving. 

Moet ik het saldo op mijn YourGift Cadeaukaart in één keer besteden?

Nee, dit hoeft niet. U kunt het saldo op uw YourGift Cadeaukaart in delen besteden bij verschillende winkels, webshops en/of op onze eigen website.

Let op! Met ingang van 21 mei 2020 is er een nieuwe Europese richtlijn (AMLD5) in de Nederlandse wetgeving opgenomen. Dit betekent dat voor online betalingen een maximale besteding van €50,00 euro per YourGift cadeaukaart geldt. Klik hier voor meer informatie.

De YourGift Cadeaukaart is voorzien van een EGI waarborg. Wat betekent dit?

Een Elektronische Geldinstelling (EGI) is een onder toezicht staande instelling met een vergunning van De Nederlandsche Bank. Een EGI beheert tegoeden op breed besteedbare cadeaukaarten en geeft hiermee 100% saldogarantie af. Dit betekent dat het saldo op uw YourGift Cadeaukaart altijd 100% gegarandeerd is.

Waar kan ik mijn digitale YourGift Cadeaukaart besteden?

De digitale YourGift Cadeaukaart is alleen online te besteden bij onze aangesloten webshops. Klik hier voor alle bestedingspunten.

Let op! Met ingang van 21 mei 2020 is er een nieuwe Europese richtlijn (AMLD5) in de Nederlandse wetgeving opgenomen. Dit betekent dat voor online betalingen een maximale besteding van €50,00 euro per YourGift cadeaukaart geldt.

Klik hier voor meer informatie.

Kan ik met de digitale YourGift cadeaukaart en digitale Your Green Gift naar de winkel?

Of een winkel een digitale cadeaukaart van YourGift kan innemen hangt af of zij kunnen scannen of gebruik maken van een pinterminal. Wat u zou kunnen doen is eerst contact opnemen met uw favoriete winkel om dat na te vragen.

Kan ik mijn YourGift Cadeaukaart verzilveren in de webshop van Bol.com?

Nee, u kunt de YourGift Cadeaukaart niet verzilveren in de webshop van Bol.com. Op onze website kunt u de YourGift Cadeaukaart wel inwisselen voor een digitale cadeaukaart van Bol.com.

Klik hier om uw YourGift Cadeaukaart in te wisselen voor een digitale Bol.com Cadeaukaart.

Waar kan ik mijn YourGift Cadeaukaart besteden?

De YourGift Cadeaukaart is zowel bij onze aangesloten winkels als webshops te besteden. Klik hier voor alle bestedingspunten.

Let op! Met ingang van 21 mei 2020 is er een nieuwe Europese richtlijn (AMLD5) in de Nederlandse wetgeving opgenomen. Dit betekent dat voor online betalingen een maximale besteding van €50,00 euro per YourGift cadeaukaart geldt.

Klik hier voor meer informatie.

Ik heb mijn betaling niet afgerond, maar het saldo is wel van mijn cadeaukaart afgeschreven, wat nu?

Heeft u een bestelling geplaatst maar uw betaling niet afgerond? Geen zorgen. Indien er geen betaling bij ons is binnengekomen wordt het saldo automatisch op uw cadeaukaart teruggezet. Dit kan eventjes duren, dus wij raden u in dit geval aan uw saldo na een uur weer te controleren.

Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?

  1. Plaats het gewenste product in het winkelmandje
  2. Voeg de waarde toe bij kies een optie en klik op ‘In winkelmandje’.
  3. Controleer uw bestelling en ga door naar 'verder met bestellen'. Mocht u geheel of gedeeltelijk uw bestelling met YourGift Cadeaukaart willen betalen kan dat in de volgende stap
  4. Vul uw adresgegevens in.
  5. Betaalt u met een cadeaukaart? Voer dan bij cadeaukaart verzilveren (aan de rechterkant) het kaartnummer en de pincode/internetcode in en klik op ‘verzilver’.
  6. Kies eventueel uw bank en plaats uw bestelling. Vergeet niet de algemene voorwaarden ook aan te vinken
  7. Rond de betaling af in de betaalomgeving van uw bank
Let op! Met ingang van 21 mei 2020 is er een nieuwe Europese richtlijn (AMLD5) in de Nederlandse wetgeving opgenomen. Dit betekent dat voor online betalingen een maximale besteding van €50,00 euro per YourGift cadeaukaart geldt.

Klik hier voor meer informatie.

Hoe wissel ik mijn cadeaukaart in voor een A-merk cadeaukaart?

  1. Ga naar ‘YourGift Cadeaukaart besteden en klik op ‘Cadeaukaarten’
  2. Plaats het gewenste product en kies bij optie de waarde en klik op 'In winkelmandje'
  3. Controleer uw bestelling en ga door naar 'verder met bestellen'. Mocht u geheel of gedeeltelijk uw bestelling met YourGift Cadeaukaart willen betalen kan dat in de volgende stap
  4. Vul uw adresgegevens in.
  5. Betaalt u met een cadeaukaart? Voer dan bij cadeaukaart verzilveren (aan de rechterkant) het kaartnummer en de pincode/internetcode in en klik op ‘verzilver’.
  6. Kies eventueel uw bank en plaats uw bestelling. Vergeet niet de algemene voorwaarden ook aan te vinken
  7. Rond de betaling af in de betaalomgeving van uw bank
Let op! Met ingang van 21 mei 2020 is er een nieuwe Europese richtlijn (AMLD5) in de Nederlandse wetgeving opgenomen. Dit betekent dat voor online betalingen een maximale besteding van €50,00 euro per YourGift cadeaukaart geldt.

Klik hier voor meer informatie.

Ik wil mijn cadeaukaart inwisselen voor een A-merk cadeaukaart, maar ik moet nu een cadeaukaart kopen/bestellen. Hoe werkt dat?

U gebruikt uw YourGift Cadeaukaart als betaalmiddel om een andere cadeaukaart te bestellen (in te wisselen). Op de laatste pagina in het bestelproces voert u bij cadeaukaart verzilveren het kaartnummer in met de bij behorende pincode/internetcode. Vergeet na het verzilveren niet de algemene voorwaarden in te geven en de bestelling daadwerkelijk te verplaatsen.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. Hoe kan dit?

Na het succesvol plaatsen van uw bestelling wordt er binnen een paar minuten automatisch een e-mail verzonden. Indien u deze e-mail niet ontvangt, is de kans groot dat deze in een spambox is terechtgekomen. Controleer ook of u het juiste e-mailadres heeft ingevuld.

Indien bovenstaande niet het geval is, neem dan contact op met onze klantenservice via [email protected].

Ik heb een YourGift Cadeaukaart van €20 en ik wil iets kopen van €30, kan dat?

Ja hoor, dat is geen probleem. U kunt naast de betaling met de cadeaukaart het resterende bedrag via iDEAL bijbetalen.

Kan ik mijn YourGift Cadeaukaart inwisselen voor meerdere A-merk cadeaukaarten?

Ja, dit is mogelijk. U kunt zelf bepalen in hoeveel delen u het saldo van de YourGift Cadeaukaart besteedt.

Let op! Met ingang van 21 mei 2020 is er een nieuwe Europese richtlijn (AMLD5) in de Nederlandse wetgeving opgenomen. Dit betekent dat voor online betalingen een maximale besteding van €50,00 euro per YourGift cadeaukaart geldt.

Klik hier voor meer informatie.

Kan ik de waarde van mijn YourGift Cadeaukaart laten uitbetalen?

Dit is mogelijk. Wel worden hier €10,- administratiekosten voor in rekening gebracht per cadeaukaart. Indien het saldo op de cadeaukaart meer dan €50,- bedraagt dient u zich te legitimeren. Klik hier voor meer informatie.

Neem contact op met onze klantenservice via [email protected] voor het opvragen van een retourformulier.

Of kijk voor de zekerheid ook nog tussen ons aanbod cadeaukaarten. Wij hebben bijvoorbeeld ook een digitale bol.com cadeaubon. Klik hier voor het volledige overzicht cadeaukaarten.

Ik heb mijn digitale cadeaukaart niet ontvangen, wat nu?

De meeste digitale cadeaukaarten worden direct verzonden via ons automatische systeem. Na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u de digitale cadeaukaart(en) binnen enkele minuten in uw mailbox. Mocht dat anders zijn dan staat het bij het product aangegeven.

Indien u de cadeaukaarten niet ontvangt, is de kans groot dat deze in een spambox is terechtgekomen (controleren op een computer geeft vaak een beter resultaat dan op de telefoon). De cadeaukaarten zijn afkomstig van [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected] of [email protected]urgift.nl.

Bezorgen/verzenden

Op welke wijze worden de fysieke cadeaukaarten verzonden?

Wij verzenden uw bestelling met PostNL. Afhankelijk van de grootte van uw bestelling wordt uw bestelling per brievenbuspost of pakketpost verzonden. Alleen pakketten worden voorzien van een track & trace code.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Fysieke cadeaukaarten die voor 15:00 uur zijn besteld worden dezelfde werkdag nog aan PostNL aangeboden. PostNL bezorgt van dinsdag t/m zaterdag, meestal binnen 24 uur. Helaas kunnen wij geen garanties afgeven over de levertijd van de bezorgers.

De meeste digitale cadeaukaarten worden direct verzonden via ons automatische systeem. Na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u de digitale cadeaukaart(en) binnen enkele minuten in uw mailbox. Mocht dat anders zijn dan staat het bij het product aangegeven.

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Het is mogelijk om fysieke cadeaukaarten rechtstreeks op een ander adres te laten bezorgen. Hou er wel rekening mee dat de link om de cadeaukaart te deblokkeren naar de besteller gaat. Digitale cadeaukaarten kunt u direct naar iemand anders sturen door in de winkelmand 'Cadeaukaart(en) direct naar de ontvangers(s) versturen). U krijgt dan de mogelijkheid om een mailadres in te voeren. Op sommige digitale kaarten kunt u een tekst toevoegen. Op de kaarten waarbij dat niet mogelijk is adviseren wij om de kaart naar u zelf te mailen en vervolgens door te zetten naar wie u wil. In de mail kunt u dan uw tekst toevoegen. Mocht u een tijdschrift voor iemand anders willen bestellen dan kunt u een ander afleveradres kiezen. Dat zien we vooral bij het abonnement op de Donald Duck. U krijgt zelf de welkomstmail vanuit DPG. Het is niet mogelijk om aan te geven wanneer het abonnement in moet gaan. Bij het product staan richtlijnen aangegeven.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten per bestelling zijn:

  • Eén kaart: €1,99
  • Twee kaarten: €2,99
  • Drie kaarten: €3,99
  • Vier kaarten of meer: €4,99
  • Vanaf 20 kaarten (pakketpost): €7,25
De verzendkosten worden automatisch berekend op basis van uw bestelling.

Zakelijk

Ik wil graag zakelijk bestellen, maar heb eerst een aantal vragen. Hoe kom ik in contact?

Voor vragen en/of advies op maat kunt u contact opnemen via [email protected]. Onze salesmanager helpt u graag verder!

Ik wil graag direct online bestellen, hoe werkt dit?

  1. Kies voor 'Cadeaukaart kopen' en vervolgens 'Alle cadeaukaarten'
  2. Klik op het gewenste product en klik op 'Bestellen'
  3. Kies uw bedrag en het juiste aantal toe en klik op ‘In winkelmandje’
  4. Als u meerdere type cadeaukaarten of waarden aan uw winkelmand wilt toevoegen ga dan terug via 'Verder winkelen' en klik opnieuw op 'Cadeaukaart kopen' en vervolgens 'Alle cadeaukaarten'
  5. Is uw bestelling compleet? Controleer deze dan goed en ga klik op 'Verder met bestellen
  6. Vul uw adresgegevens in en kies hoe u wilt betalen
  7. Betalen via iDEAL is de snelste manier. De bestelling is direct zichtbaar voor ons en de verwerking volgt snel daarna. U krijgt meteen een factuur in de mail
  8. Kiest u voor Bankoverschrijving dan krijgt u direct een factuur en aansluitend een mail hoe u kunt betalen. Neem de omschrijving goed over anders zal Mollie het betaalde bedrag niet kunnen koppelen aan uw bestelling en zal het bedrag worden teruggestort. Als u de link gebruikt in de mail weet u zeker dat het goed gaat. Het geld kom bij Mollie binnen. Het kan twee werkdagen duren voordat het bij ons is bijgeschreven en uw bestelling automatisch op in behandeling komt te staan of direct op afgerond bij de meeste digitale cadeaukaarten.

Ik wil graag een YourGift Cadeaukaart geven als kerstgeschenk. Wat zijn de mogelijkheden?

Overweegt u cadeaukaarten te geven als (kerst)geschenk of als cadeau voor uw relaties? De YourGift Cadeaukaart is volledig naar wens te personaliseren, bijvoorbeeld in de look & feel van uw bedrijf!

Voor meer informatie over een cadeaukaart op maat kunt u contact opnemen via [email protected].

Kan ik ook andere cadeaukaarten bij jullie bestellen?

Ja, dit is mogelijk. Bekijk hier ons volledige aanbod.

Kan ik bij YourGift ook (kerst)geschenken en pakketten bestellen?

Ja, dit kan zeker! Het nieuwe aanbod staat op dit moment niet nog niet online. Wil u al wel meer informatie over een (kerst)geschenken en pakketten op maat kunt u contact opnemen via [email protected].

Betalen

Hoe kan ik betalen?

U kunt in onze webshop betalen via iDEAL, Bankoverschrijving of met de YourGift Cadeaukaart.

Kan ik met creditcard betalen?

Nee, het is niet mogelijk om uw bestelling met creditcard te betalen. U kunt in onze webshop betalen via iDEAL, Bankoverschrijving of met de YourGift Cadeaukaart.

Retourneren

Kan ik mijn YourGift Cadeaukaart retourneren?

Reeds aangeschafte cadeaukaarten kunnen niet worden geretourneerd.

Ik heb mijn YourGift Cadeaukaart ingewisseld voor een A-merk cadeaukaart. Kan ik deze bestelling ongedaan maken?

Zodra u uw YourGift Cadeaukaart heeft ingewisseld voor een andere cadeaukaart kunt u deze bestelling niet meer ongedaan maken.

Privacy & voorwaarden

Waar kan ik de algemene voorwaarden van de YourGift Cadeaukaart vinden?

Klik hier voor de algemene voorwaarden van de YourGift Cadeaukaart.

Hoe gaat YourGift Cards om met mijn persoonlijke gegevens?

Alle informatie over privacy vindt u hier

Waarom moet ik bij het bestellen van een digitale kaart mijn naw gegevens invullen?

Wij versturen kaarten fysiek en digitaal. Het is op dit moment niet mogelijk om het systeem zo in te richten dat wij dit kunnen scheiden van elkaar. Wij gebruiken uw gegevens niet voor andere doeleinden. U mag wat ons betreft bij het bestellen van een digitale kaart ook niet bestaande gegevens intypen, als uw mailadres maar wel correct is.

Garantie

De YourGift Cadeaukaart is voorzien van een EGI waarborg. Wat betekent dit?

Een Elektronische Geldinstelling (EGI) is een onder toezicht staande instelling met een vergunning van De Nederlandsche Bank. Een EGI beheert tegoeden op breed besteedbare cadeaukaarten en geeft hiermee 100% saldogarantie af. Dit betekent dat het saldo op uw YourGift Cadeaukaart altijd 100% gegarandeerd is.