Veelgestelde vragen

Staat het antwoord op uw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

Waar gaat uw vraag over?

Kies een categorie:

Cadeaukaarten

Ik heb een YourGift Cadeaukaart gekregen. Wat kan ik ermee doen?

Met de YourGift Cadeaukaart geeft u altijd een uniek cadeau waarbij de ontvanger zelf kan kiezen:

  • Te besteden bij vele topmerken zoals Wehkamp, De Bijenkorf, fonQ en Fletcher Hotels.
  • Doneer (een deel van) de kaartwaarde aan een goed doel.
  • Ruime keuze uit verschillende tijdschrift abonnementen.
  • In te wisselen voor een A-merk cadeaukaart van o.a. Bol.com, Zalando en MediaMarkt.
  • Voor meer informatie over de mogelijkheden en bestedingspunten klik hier.

Hoeveel saldo staat er op mijn YourGift Cadeaukaart?

Via de saldochecker rechts bovenin deze pagina kunt u het saldo van uw YourGift Cadeaukaart controleren.

Vul het kaartnummer en de pincode (onder de kraslaag) in. Deze vindt u op de achterzijde van de YourGift Cadeaukaart.

Let op! Met ingang van 21 mei 2020 is er een nieuwe Europese richtlijn (AMLD5) in de Nederlandse wetgeving opgenomen. Dit betekent dat voor online betalingen een maximale besteding van €50,00 euro per YourGift cadeaukaart geldt. Klik hier voor meer informatie.

Hoe lang is mijn YourGift Cadeaukaart geldig?

De YourGift Cadeaukaart (Gifts & More) is na activatie ruim 4 jaar (49 maanden) onbeperkt te gebruiken, daarna wordt er per jaar € 5,00 afgewaardeerd voor instandhouding van de cadeaukaart.

De YourGift Cadeaukaart is na activitatie 27 maanden onbeperkt te besteden. Daarna zal per kwartaal €1,05 van de kaartwaarde worden afgewaardeerd voor instandhouding van de cadeaukaart.

Moet ik het saldo op mijn YourGift Cadeaukaart in één keer besteden?

Nee, dit hoeft niet. U kunt het saldo op uw YourGift Cadeaukaart in delen besteden bij verschillende winkels, webshops en/of op onze eigen website.

Let op! Met ingang van 21 mei 2020 is er een nieuwe Europese richtlijn (AMLD5) in de Nederlandse wetgeving opgenomen. Dit betekent dat voor online betalingen een maximale besteding van €50,00 euro per YourGift cadeaukaart geldt. Klik hier voor meer informatie.

De YourGift Cadeaukaart is voorzien van een EGI waarborg. Wat betekent dit?

Een Elektronische Geldinstelling (EGI) is een onder toezicht staande instelling met een vergunning van De Nederlandsche Bank. Een EGI beheert tegoeden op breed besteedbare cadeaukaarten en geeft hiermee 100% saldogarantie af. Dit betekent dat het saldo op uw YourGift Cadeaukaart altijd 100% gegarandeerd is.

Waarom kan ik met een EGI cadeaukaart bij online betalingen niet meer dan €50,- per cadeaukaart besteden?

Met ingang van 1 juli 2020 is de nieuwe Europese richtlijn tegen witwassen (AMLD5) in werking getreden. Deze wetgeving vereist bij besteding van meer dan €50,- aan Elektronische Geld (EGI) een Know Your Customer (KYC) procedure. Dit betekent dat voor online betalingen een maximale besteding van €50,00 euro per YourGift cadeaukaart geldt.

Klik hier voor meer informatie.

Waar kan ik mijn digitale YourGift Cadeaukaart besteden?

De digitale YourGift Cadeaukaart is alleen online te besteden bij onze aangesloten webshops. Klik hier voor alle bestedingspunten.

Let op! Met ingang van 21 mei 2020 is er een nieuwe Europese richtlijn (AMLD5) in de Nederlandse wetgeving opgenomen. Dit betekent dat voor online betalingen een maximale besteding van €50,00 euro per YourGift cadeaukaart geldt.

Klik hier voor meer informatie.

Kan ik mijn YourGift Cadeaukaart verzilveren in de webshop van Bol.com?

Nee, u kunt de YourGift Cadeaukaart niet verzilveren in de webshop van Bol.com. Op onze website kunt u de YourGift Cadeaukaart wel inwisselen voor een digitale cadeaukaart van Bol.com.

Klik hier om uw YourGift Cadeaukaart in te wisselen voor een digitale Bol.com Cadeaukaart.

Waar kan ik mijn YourGift Cadeaukaart besteden?

De YourGift Cadeaukaart is zowel bij onze aangesloten winkels als webshops te besteden. Klik hier voor alle bestedingspunten.

Let op! Met ingang van 21 mei 2020 is er een nieuwe Europese richtlijn (AMLD5) in de Nederlandse wetgeving opgenomen. Dit betekent dat voor online betalingen een maximale besteding van €50,00 euro per YourGift cadeaukaart geldt.

Klik hier voor meer informatie.

Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?

  1. Plaats het gewenste product in het winkelmandje
  2. Voeg de waarde toe en klik op ‘bestel direct’.
  3. Controleer uw bestelling en ga door naar afrekenen.
  4. Vul uw adresgegevens in.
  5. Betaalt u met een cadeaukaart? Voer dan het kaartnummer en de internetcode in en klik op ‘verzilver’.
  6. Kies uw bank en plaats uw bestelling
  7. Rond de betaling af in de betaalomgeving van uw bank
Let op! Met ingang van 21 mei 2020 is er een nieuwe Europese richtlijn (AMLD5) in de Nederlandse wetgeving opgenomen. Dit betekent dat voor online betalingen een maximale besteding van €50,00 euro per YourGift cadeaukaart geldt.

Klik hier voor meer informatie.

Hoe wissel ik mijn cadeaukaart in voor een A-merk cadeaukaart?

  1. Ga naar ‘cadeaukaart verzilveren en klik op ‘aanbod cadeaukaarten’
  2. Plaats het gewenste product in het winkelmandje
  3. Controleer uw bestelling en ga door naar afrekenen
  4. Vul uw adresgegevens in
  5. Voer het kaartnummer en de internetcode in en klik op ‘verzilver’
  6. Rond uw bestelling af
Let op! Met ingang van 21 mei 2020 is er een nieuwe Europese richtlijn (AMLD5) in de Nederlandse wetgeving opgenomen. Dit betekent dat voor online betalingen een maximale besteding van €50,00 euro per YourGift cadeaukaart geldt.

Klik hier voor meer informatie.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. Hoe kan dit?

Na het succesvol plaatsen van uw bestelling wordt er binnen een paar minuten automatisch een e-mail verzonden. Indien u deze e-mail niet ontvangt, is de kans groot dat deze in een spambox is terechtgekomen. Controleer ook of u het juiste e-mailadres heeft ingevuld.

Indien bovenstaande niet het geval is, neem dan contact op met onze klantenservice via [email protected].

Ik heb een YourGift Cadeaukaart van €20 en ik wil iets kopen van €30, kan dat?

Ja hoor, dat is geen probleem. U kunt naast de betaling met de cadeaukaart het resterende bedrag via iDEAL bijbetalen.

Kan ik mijn YourGift Cadeaukaart inwisselen voor meerdere A-merk cadeaukaarten?

Ja, dit is mogelijk. U kunt zelf bepalen in hoeveel delen u het saldo van de YourGift Cadeaukaart besteedt.

Let op! Met ingang van 21 mei 2020 is er een nieuwe Europese richtlijn (AMLD5) in de Nederlandse wetgeving opgenomen. Dit betekent dat voor online betalingen een maximale besteding van €50,00 euro per YourGift cadeaukaart geldt.

Klik hier voor meer informatie.

Kan ik de waarde van mijn YourGift Cadeaukaart laten uitbetalen?

Dit is mogelijk. Wel worden hier €10,- administratiekosten voor in rekening gebracht. Indien het saldo op de cadeaukaart meer dan €50,- bedraagt dient u zich te legitimeren.

Klik hier voor meer informatie of neem contact op met onze klantenservice via [email protected].

Ik heb mijn digitale cadeaukaart niet ontvangen, wat nu?

Digitale cadeaukaarten worden direct verzonden via ons automatische systeem. Na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u de digitale cadeaukaart(en) binnen enkele minuten in uw mailbox.

Indien u de cadeaukaarten niet ontvangt, is de kans groot dat deze in een spambox is terechtgekomen. De cadeaukaarten zijn afkomstig van [email protected] of [email protected]

Ik heb mijn digitale Thuisbezorgd.nl voucher nog niet ontvangen, hoe kan dit?

Let op! De Thuisbezorgd.nl vouchers worden niet vanuit een automatisch systeem verzonden, waardoor voor de Thuisbezorgd.nl voucher afwijkende levertijden gelden:

  • Op werkdagen voor 15:00 uur besteld = dezelfde dag per mail verzonden!
  • Cadeaukaarten besteld op zaterdag en zondag worden de eerstvolgende werkdag verstuurd.

Bezorgen/verzenden

Op welke wijze worden de cadeaukaart verzonden?

Wij verzenden uw bestelling met PostNL. Afhankelijk van de grootte van uw bestelling wordt u bestelling per brievenbuspost of pakketpost verzonden. Alleen pakketten worden voorzien van een track & trace code.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Fysieke cadeaukaarten die voor 15:00 uur zijn besteld worden dezelfde werkdag nog aan PostNL aangeboden. PostNL bezorgt van dinsdag t/m zaterdag, meestal binnen 24 uur. Helaas kunnen wij geen garanties afgeven over de levertijd van de bezorgers.

Digitale cadeaukaarten worden direct verzonden via ons automatische systeem. Na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u de digitale cadeaukaart(en) binnen enkele minuten in uw mailbox.

Let op! De Thuisbezorgd.nl vouchers worden niet vanuit een automatisch systeem verzonden, waardoor voor de Thuisbezorgd.nl voucher afwijkende levertijden gelden:

  • Op werkdagen voor 15:00 uur besteld = dezelfde dag per mail verzonden!
  • Cadeaukaarten besteld op zaterdag en zondag worden de eerstvolgende werkdag verstuurd.
Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Ja, dit is mogelijk. In het bestelproces kunt u kiezen voor een ander bezorgadres.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten per bestelling zijn:

  • Eén kaart: €1,99
  • Twee kaarten: €2,99
  • Drie kaarten: €3,99
  • Vier kaarten of meer: €4,99
De verzendkosten worden automatisch berekend op basis van uw bestelling.

Zakelijk

Ik wil graag zakelijk bestellen, maar heb eerst een aantal vragen. Hoe kom ik in contact?

Voor vragen en/of advies op maat kunt u contact opnemen via [email protected]. Onze salesmanager helpt u graag verder!

Ik wil graag direct online bestellen, hoe werkt dit?

  1. Plaats het gewenste product in het winkelmandje
  2. Voeg de waarde en het juiste aantal toe en klik op ‘bestel direct’.
  3. Als u meerdere cadeaukaarten aan uw winkelmand wilt toevoegen ga dan terug naar onze winkel
  4. Is uw bestelling compleet? Controleer deze dan goed en ga door naar afrekenen.
  5. Vul uw adresgegevens in.
  6. Kies uw bank en plaats uw bestelling
  7. Rond de betaling af in de betaalomgeving van uw bank

Ik wil graag een YourGift Cadeaukaart geven als kerstgeschenk. Wat zijn de mogelijkheden?

Overweegt u cadeaukaarten te geven als (kerst)geschenk of als cadeau voor uw relaties? De YourGift Cadeaukaart is volledig naar wens te personaliseren, bijvoorbeeld in de look & feel van uw bedrijf!

Voor meer informatie over een cadeaukaart op maat kunt u contact opnemen via [email protected].

Kan ik ook andere cadeaukaarten bij jullie bestellen?

Ja, dit is mogelijk. Bekijk hier ons volledige aanbod.

Kan ik bij YourGift ook (kerst)geschenken en pakketten bestellen?

Ja, dit kan zeker! Klik hier voor ons volledige aanbod.

Voor meer informatie over een (kerst)geschenken en pakketten op maat kunt u contact opnemen via [email protected].

Betalen

Hoe kan ik betalen?

U kunt in onze webshop betalen via iDEAL of met de YourGift Cadeaukaart.

Retourneren

Kan ik mijn YourGift Cadeaukaart retourneren?

Reeds aangeschafte cadeaukaarten kunnen niet worden geretourneerd.

Ik heb mijn YourGift Cadeaukaart ingewisseld voor een A-merk cadeaukaart. Kan ik deze bestelling ongedaan maken?

Zodra u uw YourGift Cadeaukaart heeft ingewisseld voor een andere cadeaukaart kunt u deze bestelling niet meer ongedaan maken.

Privacy & voorwaarden

Waar kan ik de algemene voorwaarden van de YourGift Cadeaukaart vinden?

Klik hier voor de algemene voorwaarden van de YourGift Cadeaukaart.

Hoe gaat YourGift Cards om met mijn persoonlijke gegevens?

Alle informatie over privacy vindt u hier

Garantie

De YourGift Cadeaukaart is voorzien van een EGI waarborg. Wat betekent dit?

Een Elektronische Geldinstelling (EGI) is een onder toezicht staande instelling met een vergunning van De Nederlandsche Bank. Een EGI beheert tegoeden op breed besteedbare cadeaukaarten en geeft hiermee 100% saldogarantie af. Dit betekent dat het saldo op uw YourGift Cadeaukaart altijd 100% gegarandeerd is.